sobota, 7 lutego 2015

Stephen R. Covey " 7 nawyków skutecznego działania"


Popatrzmy na te zasady, wydawałoby się znane wszystkim od A do Z, w te i wewte, ale jednak nie do końca :)

Po pierwsze niesamowite wydaje mi się, jak bardzo te sformułowania się spopularyzowały, wręcz spowszechniały, opatrzyły się... O czym to świadczy, Waszym zdaniem?

Po drugie, nie można nie dostrzec, że cała trudność z byciem wyznawcą zasad Coveya leży w słowie NAWYK. Bywać proaktywnym a być proaktywnym - to jest różnica... Która daje nam zresztą szansę :) Zawsze można nad tym popracować.


Ćwiczenie:  "Nawyk - tu jest pies pogrzebany" 
Wybierz dwa z 7 NAWYKÓW COVEYA dla siebie na ten tydzień. Zapisz je, zastanów się, dlaczego wybrałeś najpierw właśnie te NAWYKI. Jaki to ma związek z Twoimi aktualnymi potrzebami, z Twoimi celami?

W ciągu tygodnia stosuj je tak często, jak się da. Notuj to sobie w pamięci (czemu by nie zewnętrznej?). Na koniec, w przyszłą sobotę spójrz szybko na realizację ćwiczenia. Zastanów się, tym razem powoli :) Jakie to przyniosło to efekty? Jakie wnioski wyciągasz?

Nawyk 1: Bądź proaktywny ®

Nawyk 2: Zaczynaj z wizją końca®

Nawyk 3: Rób najpierw to, co najważniejsze®

Nawyk 4: Myśl w kategoriach wygrana-wygrana®

Nawyk 5: Najpierw staraj się zrozumieć, potem być zrozumianym®

Nawyk 6: Twórz synergię®

Nawyk 7: Ostrz piłę®




Ja sama na na ten tydzień wybieram NAWYKI potrzebne mi w sposób szczególny do zyskania poparcia i znalezienia chętnych, żeby mi pomóc w realizacji mojego aktualnego celu. Są to: 

Nawyk 2: Zaczynaj z wizją końca®

Nawyk 6: Twórz synergię®

Trzymajcie kciuki!

________________________________________________________________________



Więcej o know-how S. R. Coveya: http://www.franklincovey.pl/


1932-2012

2 komentarze:

  1. Ba ten tydzień wybieram z kolei jako prowadzące mnie:

    Nawyk 2: Zaczynaj z wizją końca®

    Nawyk 3: Rób najpierw to, co najważniejsze®

    Nawyk 7: Ostrz piłę®

    Jestem na urlopie i mam czas, żeby pomyśleć, nauczyć się nowych technologii typu: prowadzenie webinarium, poczytać zabrane lektury.

    OdpowiedzUsuń
  2. W tym tygodniu wracam do pracy po urlopie. Żeby wejść w tryby biznesu, wybieram nawyki, które pozwolą mi zadbać o zdrowie, jako rzecz najważniejszą, ale i głębiej wejść w moje środowisko, lepiej je zrozumieć, nauczyć się znowu czegoś nowego:

    Nawyk 5: Najpierw staraj się zrozumieć, potem być zrozumianym®

    Nawyk 6: Twórz synergię®

    Nawyk 7: Ostrz piłę®

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są moderowane.