Jakoś inaczej to brzmi, sensowniej niż: Twój wygląd świadczy o Tobie! Poszukaj spin-doktora od wizerunku, a on zrobi z Ciebie prezydenta dowolnego kraju. Zapuść włosy, wyprostuj je, ufarbuj na blond, a potem wystarczy już tylko założyć okulary kujonki, żeby wszyscy nareszcie dostrzegli, jak bardzo interesująca jesteś.
To NIE o to chodzi. Na szczęście.
Joanna Malinowska-Parzydło to znana postać w HRManagement. Długoletnia dyrektor personalna w koncernach medialnych. Pojawiła się tam w latach 90., kiedy do branży trafiało się praktycznie bez doświadczenia, na zasadzie odwagi w podejmowaniu wyzwań. Branża w Polsce raczkowała. W firmach chciano czegoś więcej niż zwykłych kadrowych. Malinowską-Parzydło wciągnął HR i marketing. Obecnie jest znanym nazwiskiem w tych dziedzinach.
Aktualnie prowadzi współnie z mężem firmę zajmującą się wizerunkiem, PR i marką osobistą. Autorka bloga www.jestesmarka.pl
Misja Joanny Malinowskiej-Parzydło:
Buduję Personal Brand Institute, żeby pomagać ludziom świadomie kształtować swoje życie, nadawać mu kierunek oraz zarządzać sobą i swoim sukcesem w oparciu o proces marki osobistej. Pomagam szukać odpowiedzi na pytanie „Jak żyć, Pani Joasiu?”:) Poleruję skrupulatnie „Brylanty marki” zbudowanej wokół osobistej unikalności i wysokiej reputacji. Prywatnie, chcę mieć długie i szczęśliwe życie w gronie zdrowej i szczęśliwej rodziny. Zbudować biznes na tym, co stanowi moje unikalne kompetencje, aby realizować swoje pasje i marzenia. Zamierzam też zostać mistrzynią salsy – kiedy będę już gotowa – choćby i przed 80-tką.
Tylna okładka z biogramem autorki i rekomendacjami Martyny Wojciechowskiej, Wojciecha Eichelbergera i Tadeusza Żórawskiego z Universal McCann |
Z innego punktu widzenia spojrzał na ten temat Stanisław Jerzy Lec i rzekł: Żeby być sobą, trzeba być kimś. Malinowska-Parzydło mówi: Żeby być kimś, trzeba być najpierw sobą.
I ten sposób myślenia ogromnie mi odpowiada! Słyszałam autorkę na konferencji dla przedsiębiorczych kobiet Twoja Pasja, Twoja Firma i zachwyciła mnie spokojną pewnością siebie, siłą wypowiedzi i klarownością przekazu. To, co mówiła tak dalece odbiegało od "sieczki umysłowej pod publiczkę", którą zaledwie kilka dni wcześniej słyszałam z ust np. Mateusza Grzesiaka czy Kamili Molińskiej (Co jesteście takie mało energiczne? Skaczcie ze mną!) na innej gali dla kobiet. Różnica w sensowności i przydatności jest KOLOSALNA.
"Jesteś marką" jest klasycznym poradnikiem. Pozwala prowadzić autocoaching swojej marki osobistej w 4 krokach:
1. Bądź sobą.
2. Daj się poznać.
3. Skutecznie się komunikuj.
4. Żyj wartościowym życiem.
Prowadzi do głębszego samopoznania. Zachęca do skupienia się na swoich mocnych stronach. Podkreśla, że troszczenie się o swoją markę prowadzi do wzrostu zaufania do nas i lojalności, jako "monety" reputacji. Nie zachęca do udawania, wyprzedawania się, działania wbrew sobie.
Jest mi to szalenie bliskie.
Proces, który firmuje: BrandYourName (R) pozwala osobom zainteresowanym długotrwałą inwestycją w siebie działać sprawniej. Proces ten obejmuje:
- diagnozę siebie
- rozpoznanie zasobów
- stworzenie strategii
- odpowiednią komunikację
- pomiar postępów
- osiągnięcie korzyści.
Każdy, kto wchodzi na rynek pracy, zmienia swoej na nim miejsce, wprowadza nową markę w swoim biznesie powinien zadać sobie następujące pytania (ja też tak pracuję z moimi klientami :)
- Jakie są Twoje wartości? Co jest dla Ciebie ważne?
- Jaką marką chcesz być?
- Jak jesteś teraz postrzegany przez ważne dla Ciebie osoby, grupy?
- Czym się więc wyróżnisz?
- Jak skutecznie będziesz komunikował swoją unikalność?
- Jak będziesz rozwijał wartość sowjej marki?
Joanna Malinowska-Parzydło była ostatnio gościem XVI edycji Akademii Rekomendacji Grzegorza Turniaka. Oboje, jak się okazuje mają tysiące followerów na LinkedIn. Grzegorz wydawał się tym bardzo zaabsorbowany i o to pytał Joannę. Odebrałam to jako trochę banalizujące jej normalny przekaz. Tak to jest, kiedy ekstrawertyk zagada introwertyczkę... Przekaz Malinowskiej-Parzydło jest czytelny: mówi ona o tym, że to nie liczba znajomych na FB czy w innych mediach spolecznościowych czyni markę. Nie! Jest dokładnie odwrotnie! Liczba ta jest pewną konsekwencją bycia marką, osobą której znajomym z pewnością warto być. Ale oboje z Grzegorzem turniakiem podobnie odpowiadają na pytanie:
Dlaczego ludzie mieliby chcieć Cię znać?
Odpowiedź Malinowskiej-Parzydło jest prosta: bo jesteś osobą, na której można polegać. Nic innego nie liczy się bardziej.
I znowu, to bardzo odpowiada moje mentalności i mojemu widzeniu świata.
Znajdziecie w książce szereg pytań, które zadaję i ja moim klientom - w czasie coachingu i mentoringu w zakresie wizerunku rynkowego i osobistego.
Książkę i autorkę polecam.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Książkę i autorkę polecam.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poniżej przedstawiam Wam moje własne na odpowiedzi na kluczowe pytania.
Kim jesteś?
Jestem przyzwoitym, odpowiedzialnym, zaangażowanym człowiekiem. Kocham i wymagam. Jestem także osobą, która robi wszystko, żeby mieć i przeczytać książkę na każdy temat :)
W jakich rolach jesteś potrzebna innym?
Od zawsze jestem potrzebna w roli przekazywacza ciekawych rzeczy, doradcy, inspiratora. Prawda jest też taka, że mobilizuję ludzi do wysiłku.Potrzebna bywam też w roli opiekuna, choć teraz dużo rzadziej niż kiedyś.
Jakie chcesz wywoływać reakcje u innych i co robisz w tym celu?
Chcę, żeby myślano o mnie, że jestem mądra, dużo wiem i chętnie się podzielę tą wiedzą. Od dziecka dzielę się od razu tym, czego sama się nauczyłam. "Przy niej się na pewno czegoś nauczę." Angażuję się w sprawy na 100%. Ufam, że ludzie postrzegają mnie jako osobę niezawodną. Że kojarzę się z najwyższą jakością pracy.
Jakie skojarzenia chcesz wywołać i w tym celu jakie wartości konsekwentnie komunikujesz?
Warto mieć aspiracje! Chcieć od życia więcej! Warto walczyć o sobie i innych! Poradzę sobie w każdej sytuacji, wiem to. Lepiej zawsze wiedzieć niż nie wiedzieć.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Komentarze są moderowane.