czwartek, 26 lutego 2015

10 tricków coachingowych, które zawsze działają

Autorem tego zestawienia i infografiki jest Wan Chung. Całość na blogu ICF TU

Wan Chung, LAI (ACC) is a Regional Learning & Development Director, organizational psychologist and leadership coach. He has worked in the public, private and non-profit sectors, and actively coaches leaders across Asia. Wan Chung holds a first-class honours degree in Linguistics (Sydney) and an MS in Industrial-Organizational Psychology (New York). Currently, he’s all caught up in the excitement of the soon-to-launch MasterCoachTM App, and invites you to find out more at www.mastercoachapp.com. Get launch updates and a free copy of Wan Chung’s new e-book 8 Inspired Ideas for Effective Coaching.




Oto wskazówki. Opierają się one na pomyśle, żeby trzymać się zasady zadawania pytań, szczególnie otwartych, i... czekać na odpowiedź. Jak sobie ułatwić czekanie? To jest najważniejszy trick.
Autor zwraca też uwagę na to, że coach ma za zadanie pomagać klientowi klaryfikować swoje poglądy i uczyć się o nich mówić! Żeby przydać im wartości, warto zachęcić go, żeby porównał je z innymi konkurencyjnymi opiniami czy pomyslami, nadając im np. rangę liczbową. To prosty mechanizm wyrabiania sobie zdania.

Cenne i proste tricki do używania na co dzień. Przy okazji doskonale pokazują ISTOTĘ coachingu, którą jest słuchanie, a nie mówienie. Coaching to paradoksalny proces, w czasie którego klient mówi na głos, żeby zrozumieć lepiej, co sam myśli.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze są moderowane.