Dlaczego tak wielu dobrych trenerów nie odnosi sukcesu w biznesie? Dlaczego trenuje tak wielu słabych trenerów? Gdzie tkwi tajemnica odnalezienia się na rynku pracy trenerów i szkoleniowców?
Propozycja odpowiedzi udzielona przez Piotra M. Łabuza z PST:
- kompetencje trenerskie (prowadzenie szkoleń, wystąpienia publiczne, itd.)
- przygotowanie i eksploatacja produktu szkoleniowego (badanie potrzeb rynku, tworzenie produktu, ewaluacja szkoleń, itd.)
- tworzenie i utrzymanie marki trenera – eksperta
- marketing i sprzedaż produktów szkoleniowych.
Rozpisane kroki, które należy podjąć:
Krok 1.
Zdobycie podstawowych kompetencji trenerskich w zakresie wystąpień publicznych oraz prowadzenia szkoleń. Wg. mnie, w dzisiejszych czasach koniecznym jest tutaj także zdobycie choćby podstawowych kompetencji coachingowych (zarówno w kontekście pracy indywidualnej jak i grupowej).
Krok 2.
Zdobycie wiedzy dot. tworzenia własnych, autorskich produktów szkoleniowych, tj.: badanie potrzeb rynku, tworzenie i rozwój produktu, przystosowywanie produktu do specyficznych wymagań określonych grup klientów oraz – o czym praktycznie się nie mówi i nie pisze – ekologiczne usuwanie produktu z rynku.
Krok 3
Budowanie własnej marki jako eksperta, zrozumienie filozofii i idei bycia Ekspertem, dbanie o systematyczny rozwój marki (ze szczególnym wykorzystaniem w tej kwestii działań w internecie). Posiadanie własnego, indywidualnego modelu rozwoju marki eksperta-profesjonalisty.
Dogłębna znajomość własnego profilu osobowościowego jako szkoleniowca i umiejętność rozwijania mocnych zasobów oraz zmiany zasobów ograniczających.
Krok 4
Prawidłowe zaplanowanie i prowadzenie działań marketingowych i sprzedażowych off-line i on-line (webinary, product launch, wykorzystanie freemium, platformy e-learningowe, itd.).
Krok 1.
Zdobycie podstawowych kompetencji trenerskich w zakresie wystąpień publicznych oraz prowadzenia szkoleń. Wg. mnie, w dzisiejszych czasach koniecznym jest tutaj także zdobycie choćby podstawowych kompetencji coachingowych (zarówno w kontekście pracy indywidualnej jak i grupowej).
Krok 2.
Zdobycie wiedzy dot. tworzenia własnych, autorskich produktów szkoleniowych, tj.: badanie potrzeb rynku, tworzenie i rozwój produktu, przystosowywanie produktu do specyficznych wymagań określonych grup klientów oraz – o czym praktycznie się nie mówi i nie pisze – ekologiczne usuwanie produktu z rynku.
Krok 3
Budowanie własnej marki jako eksperta, zrozumienie filozofii i idei bycia Ekspertem, dbanie o systematyczny rozwój marki (ze szczególnym wykorzystaniem w tej kwestii działań w internecie). Posiadanie własnego, indywidualnego modelu rozwoju marki eksperta-profesjonalisty.
Dogłębna znajomość własnego profilu osobowościowego jako szkoleniowca i umiejętność rozwijania mocnych zasobów oraz zmiany zasobów ograniczających.
Krok 4
Prawidłowe zaplanowanie i prowadzenie działań marketingowych i sprzedażowych off-line i on-line (webinary, product launch, wykorzystanie freemium, platformy e-learningowe, itd.).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Komentarze są moderowane.